onsdag den 13. november 2013

Sådan kommer du billigst fra Aarhus til København!

Jeg har testet og vurderet forskellige måder at rejse på, og deler nu pris og erfaring med dig!
Jeg tager udelukkende udgangspunkt i en rejse mellem Aarhus og København, da det er landets to største byer og derfor højst sandsynligt er den rejse flest folk er interesseret i, men også fordi det er den rejse jeg selv benytter mig af oftest. 

Jeg vil vurdere de forskellige rejsemetoder på følgende parametre: 
  • Pris - studerende og voksen
  • Gennemsnitlig rejsetid
  • Komfort
  • Praktisk (hvordan købes billetten)

Jeg havde tænkt mig at vurdere rejsemetoderne på miljø også, men måtte udelade dette, da det er alt for komplekst at regne på. 

Men her er hvad jeg har fundet frem til: 


Og følgende tabel har jeg lavet for en overskuelig oversigt over hvornår du skal bruge dit rejsekort, og hvornår du skal bruge dit wildcard, hvis du er studerende og gerne vil have den billigste billet: 




Opsamlende kan jeg kun sige at den bedste rejsemetode afhænger virkelig meget af ens behov og hvorvidt man er studerende eller hvilken bil man har osv. Der er mange parametre at tage i overvejelse, men jeg håber min tabel hjælper dig lidt med dine overvejelser. 

Selv foretrækker jeg at blaffe om sommeren og ellers bruger jeg RødBillet på hverdage og Rute888's Blå Afgang i weekender. Jeg rejser ret meget, så jeg forsøger at holde mine udgifter til transport nede. 

Der kommer mere på bloggen ang. blafning - så stay tuned!

x Louise

Emner: Transport

Ingen kommentarer:

Send en kommentar